Tuesday, March 6, 2012

penangan blog,aku citer sikit pasal aku..

salam kepade pembace yang sudi tengok page haku,haku main moto dulu2 lepas up gred dari men beskal,jatuh sane jatuh sini langgar sane langgar sini,main kejer2 dengan polis jangan tanye ye lah time tu masih fikir nk seronok je nk kumpul kawan seramai yg boleh,moto rosak kawan2 tolong dr buruk jadi baru.. modal kecik je time 2.. mase 2 aku baru abis spm smbg buat sijil 2 taun,

lepas 2 aku gune kerete pulak, koyak rabak poket aku dikerje kn.. maklum la dapat gune pon kerete lame taun 1977 sampai kt tanggan aku taun 2008, time 2 aku da sambung buat diploma, aku duk sekali dengan mmb aku mase buat sijil.. huh time tu seronok macam adik beradik siap buat slogan "no woman no cry" tapi xlame pon boley bertahan masing2 gatal kene miang keladi,sorang2 cari pasangan.. tapi aku cube kuatkn kt perasaan aku tok fokus kt kerete aku & dip aku..sebab nye time aku susah time aku senang besi yang dah berkarat-karat 2 la peneman aku, tp aku kelaut juge kenal la juge dengan org kelantan "make budu wey".. 2 pon membe aku la duk ajak jadi ubat nyamuk, awek mmb aku bawak mek aku pon bosan2 borak2 lekat la juge..

so nak jadikan cerite aku dating sesame la jadi nye.. tp kejap je xsampai 2 bulan break xsehaluan dengan aku.. tp aku pulak duk angau teringat2 kt pmpn 2 ntah ape tebiat kene kt aku angau je.. dalam mase yg same aku dengan dak2 uma aku pon xngam da tak boley nak kate adik abg da.. belaja pon xpower, main2 lg 2.. penyudah nye kawan pon xde, xpe lah da nasib aku..nasib dip aku satel tak de la power rangers sangat cukop2 makan je..

 Tp aku ade teman tp xtaw la, die penah bg aku satu harapan tp sekarang die pon mcm nk jauh diri je dr aku..die pon bru lepas kecewe tp aku berharap pulak kt die 2 sebab die mcm boley tegor aku bile aku leke ke alpa ke xd lah hanyut terus menerus.."u jangan tinggal kn i plesss", aku pon manusie macam orang lain xde kuase nk pakse2 orang semua terserah pade takdir biar waktu yang terus berputar menentu segala..

sekarang nie aku bukan nk ade awek tp nk cari calon tuttt buat mak aku n jadi penyokong aku penasihat pemanas pengemas uma bersame lg satu tukang masak sekali aku.. hehe  pekej, sebelum 2 aku nk siapkn kete aku dokter pakar tenggah rawat, tggu la nnt die da broom2 kang baru la bley ajak g makan ke minum ke nk amik hati tp 2 la aku nie lembap mcm mne la aku nk cakap bile depan2 mengelabah cepat.. yg kerete 2 bukan ape sekarang nie musim ujan nnt ngam2 aku nk bawak kua nasib xbaik ujan pulak,udoh da rosak plan kalau aku naik moto.. aku yg melepas.. puas lah aku main kete penat aku nk mengumpul duet ribu2 tuk kerete sekarang aku nk menyimpan nk buat masjid pulak.. "u sudi kawin dengan i" ahaaaa.. agak2 die sudi x aee?? menjadi persoalan aku 2...peracangan xselalu nye menjadi, pade mu ya allah aku bermohon kau kabulkn doa hambe mu ini..
mudah mudahan di permudahkn dan diberkati mu ya allah..
'ayat org malas berfikir xcukup tido then  taip je nk share jugak'
sekian,
wsalam..

1 comment: