Tuesday, March 13, 2012

~selepas hujan malam,bulan je yang memahami~

   nie cite pengalaman aku selepas aku kene hujan atas moto yang aku redah sebab hujan tak berenti,bukan korang tapi tak taw la kalau-kalau ade berkait paut ke ape ke kan dengan korang.... mase kecik-dulu dulu mak aku salu memekak suruh makan la suruh mandi la suruh suruh bangun la dan macam-macam lagi... dulu memang aku tak suke aku rase rimas sangat mase zaman tu.. aku berharap sangat bia aku cepat besa dapat duk sendiri pas tu aku nak kelua duk uma sewe sendiri..
   bile aku da besa pas tu aku dapat kelua dari rumah sebab aku da duduk uma sendiri(umah sewe) bukan la aku lari dari rumah k, aku rase bebas sangat sebab tak de orang nak halang ape yang aku nk buat aku rase happy,maklum la baru nak kenal dunie kan.. lepak sane lepak sini balik lewat malam pas tu pagi-pagi susah nak bangun tapi tak de orang nak marah aku nk bangun pukul berape pon tak kisah.. yang ade dalam kepale otak aku nak puas kan hati sendiri,ape yang terlintas dalam kepale otak aku ataw terlintas dalam kepalae otak kawan-kawan aku  terus buat tak ade nak fikir-fikir panjang..
   um0 makin hari makin meningkat, ye la kalau tak kan nak makin kecik kot.. pemikiran aku mule bertukar mungkin dah puas hidup bujang kot.. lame kot hidup tapi macam tak ade makne je, tah ape tanggungjawab aku yang nak sandang aku tak taw tu yang aku rase la..sekarang yang aku tau pegi keje balik keje lepas keje g bengkel tengok aku nye kete ape yang da buat tak pon aku lap-lap la moto tak pon aku tak buat-buat la kemas bilik pas tu aku tido,cukup tido bangun tengok tv,mandi siap-siap pegi beli makanan terus pegi keje waktu malam sampai pagi pas tu aku balik rumah.. cam tu la rutin aku, cukup bulan bayar hutang-hutang segale hutang yang ade ha, hutang moto hutang belaja hutang repair kete kalau ade ye la kalau tak berhutang tak merase aku bukan anak orang senang so pepandai la cari sendiri pas 2 bagi kat orang tue seikhlas hati..
   Hidup macam rase kosong,mule la aku teringat mase zaman yang aku rimas dulu-dulu.. makan kene suruh pas tu ade orang sedia kan kalau  tak makan kene bebel, bangun pepagi ade orang kejut kan pas tu kene bising kalau tak kemas, duu-dulu aku tak hargai pon sekali daa besa aku rindu sangat zaman tu.. ye lah ade orang amik berat diri aku sangat-sangat.. walau pun aku ade kawan tapi aku rase kosong aku mule fikir pasal jodoh, tapi aku rase aku ade simpanan kearah tu tapi tak cukup lagi la..sebab aku pikir jodoh hanye si die je la yang boley mengubat dan jage aku.. janji aku pade diri aku jodoh aku terime seade nye aku pon bukan sempurna untuk memilih yang sempurne cukup boley memahami aku.. cewah giler cintan siot.. tapi tu  lah ape yang aku rase sekarang dan sering menghantui fikiran.. u tunggu i ye,i tak nak jadikn u awek tapi calon isteri i sekire nye u adalah jodah i..
i da ade perangcangan tapi allah maha berkuase dan lebih maha mengetahui mudah mudahan di permudahkan.. :)
sekian tu je setakat nie.. wsalam..

No comments:

Post a Comment